
🎬 Jak było?
Po relację z GrafConf ‘25, zajrzyj tutaj.

🦸 Jakie są typowe błędy dot. archetypów marek?
Na podstawie: Maciek Sznitowski – Narzędzia strategiczne, które znasz – ale wykorzystujesz źle
- Nazwy 12 archetypów marek potrafią być mylące, trzeba wczytywać się w opisy i traktować to jako 12 typów relacji firma - klient.
- Bohaterem brand story wcale nie jest marka, tylko klient. To on powinien znajdować się w centrum narracji.
- Żyjemy w bardzo dynamicznych czasach. Teraz marki buduje się tak na 3-5 lat, kiedyś były to zdecydowanie szersze okna.
💰 Jak wyceniać wprowadzanie treści?
Na podstawie: Maciej Mach – no-code__$$
Wprowadzanie treści (na stronę www, do projektu, etc) rób według stawki godzinowej. Jeśli nie wiesz, ile dokładnie materiałów dostaniesz, taka decyzja może uratować cię przed godzinami bezpłatnej pracy.
😮💨 Jak żyć?
Na podstawie: Adam Lapko – Nie stań się ofiarą swojej pasji
Trudna prawda: żeby robić rzeczy, trzeba robić rzeczy. Pamiętajmy, żeby oprócz zbierania inspiracji, analizowania i planowania, naprawdę przysiąść i działać. Choćby wymagało to czasem zmuszenia samego siebie.

✨ Czym są glimmers i czym jest odpoczynek?
Na podstawie: Joanna Brzezińska – Dobrostan psychiczny w zawodach kreatywnych
Warto zauważać w swoim życiu tzw. brokaty (gimmers) – to przeciwieństwo negatywnych triggerów. Chodzi o sytuacje, które wzbudzają w nas radość, przywołują pozytywne wspomnienia, relaksują.
Odpoczynek to nie nagroda ani przywilej, to prawo.

🟣 Czy wszystkie projekty Karola Śliwki były od razu akceptowane?
Na podstawie: Patryk Hardziej – oprowadzanie kuratorskie Śliwka 20+20
Nie! Znak PKO – tzw. „skarbonkę” – Karol Śliwka zaprojektował w 1968 roku. Funkcjonuje on do dzisiaj i zyskał już miano kultowego, ale początkowo bank odrzucił ten projekt. Sprzeciw wyraziła sprzątaczka, której projekt nie przypadł do gustu. Skarbonka powędrowała jedynie na plakat, który zdobył złoty medal na II Ogólnopolskim Biennale Plakatu w Katowicach. Dopiero wtedy bank zdecydował się na wdrożenie znaku.
To tyle z ciekawostek, chociaż wiedzy na konferencji było oczywiście o wiele więcej! Zaciekawieni? Wypatrujcie razem z nami kolejnej edycji GrafConf! 💙

